HAYVANAT BAHÇELERİNİN FEN EĞİTİMİNDE YERİ
Eğitimsel değeri her geçen gün artan, hayvanların ve
hayvanların doğal yaşam ortamlarının sergilendiği hayvanat bahçeleri, insanları
hayvanlarla karşı karşıya getiren, mevcut bilgi ve davranışlarında değişiklikler
oluşturan keyifli ve eğlenceli okul dışı öğrenme ortamlarıdır. Aynı zamanda
hayvanat bahçeleri, fen ve teknoloji dersi kapsamında yer alan hayvanlarla
ilgili konulara ulaşılabilecek en önemli kaynaktır. Çünkü fen öğretiminde fen
ve teknoloji dersinin kazanımları doğrultusunda planlanarak hayvanat bahçesinde
yürütülen etkinlikler ile öğrencilerin çeşitli fen konularını öğrenmelerini ve
becerilerini geliştirmeleri sağlanabilir. Bu açıdan bakıldığında; hayvanat
bahçeleri öğrencilerin başarı, motivasyon, problem çözme becerilerini,
tutumlarını ve fene karşı ilgilerini olumlu yönde etkilediğini belirten çalışmalara
literatürde rastlanmaktadır (Bozdoğan ve Yalçın, 2006; Ramey-Gassert, 1997;
Braund akt. Yavuz, 2012)
Gelişmiş ülkelerde
hayvanat bahçelerinin fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamı olarak sıklıkla
kullanıldığı görülmesine rağmen ülkemizde fen öğretiminde istenilen düzeyde
kullanılmamaktadır. Ülkemizde okul dışı öğrenme ortamlarıyla ilgili çalışmalar
genelde; müze, bilim merkezi ve doğa eğitimlerini kapsamaktadır (Yavuz, 2012) .
Daha detaylı bilgi için Melike YAVUZ’un 2012 yılında tamamlamış olduğu yüksek
lisans tezine başvurulabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder