23 Şubat 2014 Pazar

HAYVANAT BAHÇELERİNİN FEN EĞİTİMİNDE YERİ
Eğitimsel değeri her geçen gün artan, hayvanların ve hayvanların doğal yaşam ortamlarının sergilendiği hayvanat bahçeleri, insanları hayvanlarla karşı karşıya getiren, mevcut bilgi ve davranışlarında değişiklikler oluşturan keyifli ve eğlenceli okul dışı öğrenme ortamlarıdır. Aynı zamanda hayvanat bahçeleri, fen ve teknoloji dersi kapsamında yer alan hayvanlarla ilgili konulara ulaşılabilecek en önemli kaynaktır. Çünkü fen öğretiminde fen ve teknoloji dersinin kazanımları doğrultusunda planlanarak hayvanat bahçesinde yürütülen etkinlikler ile öğrencilerin çeşitli fen konularını öğrenmelerini ve becerilerini geliştirmeleri sağlanabilir. Bu açıdan bakıldığında; hayvanat bahçeleri öğrencilerin başarı, motivasyon, problem çözme becerilerini, tutumlarını ve fene karşı ilgilerini olumlu yönde etkilediğini belirten çalışmalara literatürde rastlanmaktadır (Bozdoğan ve Yalçın, 2006; Ramey-Gassert, 1997; Braund akt. Yavuz, 2012)

Gelişmiş ülkelerde hayvanat bahçelerinin fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamı olarak sıklıkla kullanıldığı görülmesine rağmen ülkemizde fen öğretiminde istenilen düzeyde kullanılmamaktadır. Ülkemizde okul dışı öğrenme ortamlarıyla ilgili çalışmalar genelde; müze, bilim merkezi ve doğa eğitimlerini kapsamaktadır (Yavuz, 2012) . Daha detaylı bilgi için Melike YAVUZ’un 2012 yılında tamamlamış olduğu yüksek lisans tezine başvurulabilir.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder